Covid-19 Special Report

Category
Latest news GR
Covid-19 Special Report by Tailored
Η πανδημία του κορωνοϊού είναι πρωτίστως μια ανθρωπιστική κρίση, με βαρύτατες συνέπειες στην παγκόσμια οικονομία.

 

Προκαλώντας αβεβαιότητα, άγχος και ανασφάλεια, η κρίση του Covid-19 επηρεάζει την καθημερινότητα όλων μας, με επιπτώσεις σε όλους σχεδόν τους κλάδους της αγοράς, από τα χρηματοοικονομικά, μέχρι τον τουρισμό και την εστίαση.

 

Η μόδα και η πολυτέλεια δεν αποτελούν, φυσικά, εξαίρεση. Λόγω της «προαιρετικής» τους φύσης, η μόδα και η πολυτέλεια είναι μεταξύ των εκείνων των βιομηχανιών οι οποίες έχουν πληγεί περισσότερο από την κρίση. Οι επιχειρήσεις βρίσκονται ήδη υπό πολύ μεγάλη πίεση, προσπαθώντας να διαχειριστούν το κόστος του εργατικού δυναμικού, το κλείσιμο των καταστημάτων, την αναστολή της δραστηριότητάς τους, καθώς και την έντονη επιφυλακτικότητα των καταναλωτών οι οποίοι, όπως είναι αναμενόμενο, θα δώσουν προτεραιότητα στην αγορά των αναγκαίων αγαθών, σε σχέση με τα είδη πολυτελείας.

 

Είναι, ωστόσο, προφανές ότι αυτή η πανδημία παρέχει στη βιομηχανία της μόδας και της πολυτέλειας μια μοναδική ευκαιρία να επαναξιολογήσει τις αξίες, τη στρατηγική και τα επιχειρηματικά της μοντέλα και να στραφεί προς μια πιο ηθική και βιώσιμη προσέγγιση, προς όφελος όχι μόνον του περιβάλλοντος, αλλά και της κοινωνίας, των καταναλωτών και των ίδιων των επιχειρήσεων.

 

Μετά τον αποκλεισμό (lockdown), είδαμε επιχειρήσεις (σε κάθε τομέα, όχι μόνον τη μόδα και την πολυτέλεια) να προσαρμόζονται στο ψηφιακό περιβάλλον με εκπληκτική ταχύτητα, χτίζοντας ιστοσελίδες και e-shops εν μια νυκτί, παρατηρήσαμε πως οι εταιρείες κατόρθωσαν να παραμείνουν πλήρως λειτουργικές υιοθετώντας την πρακτική της τηλεργασίας (μιας έννοιας, ειδικά στην Ελλάδα, αντιμετωπιζόταν πάντοτε με σκεπτικισμό), ενώ εντυπωσιαστήκαμε από την ευελιξία με την οποία τα brands ανταποκρίθηκαν στην κρίση, εφαρμόζοντας πιο βιώσιμες πρακτικές και υλοποιώντας πρωτοβουλίες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.

 

Ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι όλες οι ανωτέρω είναι πρωτοβουλίες, πρακτικές και στρατηγικές οι οποίες θα μπορούσαν (και στις περισσότερες περιπτώσεις θα έπρεπε) να είχαν υιοθετηθεί ήδη πριν από την εμφάνιση της πανδημίας, η οποία απλώς επιτάχυνε την εφαρμογή τους.

 

Στο Tailored παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις στο μέτωπο του κορωνοϊού και τις συνέπειες της πανδημίας τόσο σε εγχώριο, όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Ελλάδα είναι μια χώρα γνωστή για τις δημιουργικές βιομηχανίες της (Κρασί, Εστίαση, Τουρισμός, Design, Μόδα & Πολυτέλεια κλπ.), οι οποίες έχουν αδιαμφισβήτητα πληγεί από την κρίση του Covid-19.

 

Στα πλαίσια του Covid-19 Special Report, συζητήσαμε με Έλληνες και ξένους εκπροσώπους της αγοράς και ειδικούς, οι οποίοι μοιράσθηκαν μαζί μας τις απόψεις και τις ανησυχίες τους για τις συνέπειες της πανδημίας, καθώς και τις προτάσεις και ιδέες τους για τη διαχείριση και τον περιορισμό των επιπτώσεων της κρίσης.

 

Καινοτομία, Προσαρμοστικότητα, Ευελιξία, Βιωσιμότητα και Αισιοδοξία, είναι μερικές από τις λέξεις-κλειδιά οι οποίες θα καταστήσουν πιο διαχειρίσιμη την (αδιαμφισβήτητα δύσκολη) ανάκαμψη, βοηθώντας μας να πλοηγηθούμε στη «νέα πραγματικότητα» με αυτοπεποίθηση.